Nella Samu

Kuusi mahdotonta asiaa ennen aamupalaa

Asiakas on oman arkensa asiantuntija

limited experience sxc.huTilasin joitain tuotteita nimeltä mainitsemattomasta verkkokaupasta. Vihjeenä voin kertoa, että kyseisen verkkokaupan mainokset ja niissä kirkuminen herättää ainakin meidän perheessä suurta närkästystä ja ärsytystä. Samasta syystä kummastelen, miten rikoin itseäni vastaan ja ylipäänsä tilasin kyseisestä verkkokaupasta mitään. Jos kaikki sujuu yllätyksistä huolimatta, kuten pitääkin, saatan tilata jopa uudelleen.

Tilausvaiheessa jäi häiritsemään, miksi en saanut valita MyPack toimituspaikkaa. Tilasin silti. Lähdin kuitenkin selvittämään sivustolta, josko saisin valita toimipisteen itse myöhemmin. Löysin UKK:sta seuraavan tiedon:

”Pakettisi toimitetaan automaattisesti postinumeroalueesi MyPack-palvelupisteeseen, joka sijaitsee lähellä antamaasi toimitusosoitetta. Näin saat pakettisi ilman eri ilmoitusta lähelle kotiasi ja vahingossa väärän MyPack-pisteen valitseminen ei ole mahdollista.”

Olen vahvasti eri mieltä asiasta käytyäni tarkistamassa toimitusosoitteen mukaisen MyPack-pisteen. Se nimittäin sijaitsee suunnalla, jonne minulla ei ole koskaan mitään asiaa. Kyllä, se on lähin toimipisteeni. Ei, se ei tarkoita, että siitä olisi minulle vähiten vaivaa tai kustannuksia. Asun Turussa, mutta koska oppilaitokseni sijaitsee Salossa, kokisin jopa sieltä noutamisen helpompana vaihtoehtona kuin lähteä keskelle ei mitään vain siksi, että se matkan pituudella mitattuna on lähin.

Kyllä, laitoin palautteen myös kyseiselle verkkokaupalle toivoen voivani vaikuttaa nyt tilatun paketin toimituspisteeseen. Ai, mikäkö bloggauksen pointti on, jos asia kerran on toivon mukaan jo hoidossa? Halusin vain sanoa, että antakaa hyvät verkkokauppiaat asiakkaan itse valita, mistä pakettinsa noutavat. Teknisestihän tilauslomakkeeseen lisätty valinnanmahdollisuus on helppo toteuttaa. Asiakas on kuitenkin itse oman elämänsä, rutiiniensa ja arkeaan helpottavien pikkujuttujen paras asiantuntija.

Mainokset

2 comments on “Asiakas on oman arkensa asiantuntija

  1. Anu
    syyskuu 26, 2013

    Indiskan verkkokaupan kanssa on sama ongelma. Siis Matkahuollon noutopistettä ei saa itse valita. Koska asun keskustassa, on postinumeroalueeni todella laaja. Minun tapauksessani se tarkoittaa sitä, että Matkahuolto toimittaa pakettini postinumeron mukaan yli kilometrin päässä olevaan Valintataloon, vaikka tässä melkein käteni ulottuvilla olisi useampikin lähempi noutopiste, posti ja jopa itse Matkahuolto. En tykkää.

    • Nella Samu
      syyskuu 27, 2013

      En muuten edes tiennyt, että Indiskalla on verkkokauppa. Kävin tietty tutkailemassa. Hienoa, että on verkkokauppa, mutta vaatii näköjään joko lontoonmurteen tai ruotsinkielen edes auttavaa osaamista. Ei sillä, etteikö valtaosa jompaa kumpaa kielistä osaisi.

      Tämä ”toimipisteongelma” ei liene ainutlaatuinen. Tämä nyt vain oli ensimmäinen kerta, kun en saanut itse päättää, mistä päin maailmaa haluan pakettini noutaa. Ja sehän kävi kevyesti nyppimään. Aivan samalla tavalla harmitti se, että jotkut verkkokaupat mahdollistavat noudon myymälästä veloituksetta, mutta ainoa myymälä, josta tuotteet voi noutaa on noin 170 kilometrin päässä. Kuvittelisin, että myymälään pakettiaan noutamaan houkuteltu asiakas saattaisi vielä noutohetkellä tehdä heräteostoksia, joten ehkä niitä tuotteitakin kannattaisi toimitella edes yhteen myymälään jokaisessa kaupungissa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Information

This entry was posted on syyskuu 26, 2013 by in Asiakaslähtöisyys, Asiakastyytyväisyys, Verkkokauppa and tagged , , , .

Navigointi

wordpress statistics
%d bloggers like this: